Bitjam Podcast

Všeobecné oznamy a oznamy od adminov fóra.
Post Reply
Message
Author
User avatar
Factor6
Posts: 201
Joined: Thu Oct 10, 2013 1:21 pm

Bitjam Podcast

#1 Post by Factor6 » Wed Apr 02, 2014 8:22 am

Jako velky priznivce Bitjam Podcastu (http://www.bitfellas.org/page.php?100), coz jsou kompilace nejruznejsi hudby z demosceny me tak pri jejich poslouchani pri ceste do prace napadlo, ze bych namixoval vlastni dil s tematem ZX Spectrum music from CZ/SK/PL/UK/DE. Jelikoz se tam vyskytuji porad dokola C64kove stalice vyjma jednoho podcastu, ktery je z Atari, tak bych tam rad mel i neco naseho. Jeden podcast se ZX hudbou sice uz je, ale tam jsou vetsinou jen hudby ze znamych ruskych dem. Moje zamereni by bylo jine. Napriklad bych tam rad mel Qjetovu Fenomenu a dalsi jeho pecky, Agenta X, Bella, z00ma, atd. Napadl me taky Oxo music z dema Spectrology. Rad bych uvital nejake navrhy, jake hudby byste tam eventuelne presne chteli :) Podcast by mel trvat cca 50 minut az 1 hodinu.

mikezt
Posts: 85
Joined: Sun Oct 06, 2013 10:47 pm

Re: Bitjam Podcast

#2 Post by mikezt » Wed Apr 02, 2014 8:34 am

Tak ja to zoberiem z kraja: Noro, Baze, AyLand, Cobra, Nixoft, mborik. Zaujimave by bolo dat ich tam vsetkych, lebo kazdy mal svoj vlastny "zvuk", podla ktoreho sa ho dalo jednoznacne urcit.

User avatar
Factor6
Posts: 201
Joined: Thu Oct 10, 2013 1:21 pm

Re: Bitjam Podcast

#3 Post by Factor6 » Wed Apr 02, 2014 8:39 am

mikezt wrote:Tak ja to zoberiem z kraja: Noro, Baze, AyLand, Cobra, Nixoft, mborik. Zaujimave by bolo dat ich tam vsetkych, lebo kazdy mal svoj vlastny "zvuk", podla ktoreho sa ho dalo jednoznacne urcit.
Mel jsem na mysli jake konkretni skladby.

mikezt
Posts: 85
Joined: Sun Oct 06, 2013 10:47 pm

Re: Bitjam Podcast

#4 Post by mikezt » Wed Apr 02, 2014 8:56 am

Factor6 wrote:Mel jsem na mysli jake konkretni skladby.
Tak to mozem vecer pozriet.

User avatar
mborik128
Posts: 108
Joined: Tue Oct 08, 2013 11:45 pm
Location: Košice
Contact:

Re: Bitjam Podcast

#5 Post by mborik128 » Wed Apr 02, 2014 10:05 am

Kto isiel niekedy so mnou v aute na Speccy akcie, vie, ze mam v napalene CD, na ktorom su subjektivne najlepsie veci z AYcka s plynulymi prechodmi medzi skladbami. Skusim si spomenut na playlist takto sfleku:

- Fuxoft - Jet Story, Chimera, F.I.R.E, Tetris II, Golden Triangle, Atomix, Belegost, Magnetic Fields
- Qjeta - Turrican 1, Turrican 2, Dataputer Quick Demo
- Scalex - Heroes (intro+Clouseau+Coleman theme mix)
- Lukáš Vlček - Delayed part 4 (styl Agent-X), Delayed part 5, Robocop 3 remake (z Ragtimes)
- Ziutek - Lyra II part 3 (aj ked SAA1099 remake)
- Factor6 - 128 miles, Navstevnici, Transform

(urcite som na nieco zabudol :? )

User avatar
Factor6
Posts: 201
Joined: Thu Oct 10, 2013 1:21 pm

Re: Bitjam Podcast

#6 Post by Factor6 » Wed Apr 02, 2014 10:16 am

mborik128 wrote:Kto isiel niekedy so mnou v aute na Speccy akcie, vie, ze mam v napalene CD, na ktorom su subjektivne najlepsie veci z AYcka s plynulymi prechodmi medzi skladbami. Skusim si spomenut na playlist takto sfleku:

- Fuxoft - Jet Story, Chimera, F.I.R.E, Tetris II, Golden Triangle, Atomix, Belegost, Magnetic Fields
- Qjeta - Turrican 1, Turrican 2, Dataputer Quick Demo
- Scalex - Heroes (intro+Clouseau+Coleman theme mix)
- Lukáš Vlček - Delayed part 4 (styl Agent-X), Delayed part 5, Robocop 3 remake (z Ragtimes)
- Ziutek - Lyra II part 3 (aj ked SAA1099 remake)
- Factor6 - 128 miles, Navstevnici, Transform

(urcite som na nieco zabudol :? )
Diky, urcite z toho neco vyberu :)

mikezt
Posts: 85
Joined: Sun Oct 06, 2013 10:47 pm

Re: Bitjam Podcast

#7 Post by mikezt » Thu Apr 03, 2014 12:45 am

Takže postupne:
Noro - prvá hudba v intre k hre Twilight
Baze - mne sa páčila hudba, ktorú spravil k DiskMagazínu, čo robili chalani z Trenčína, niekde by som ju vedel nájsť
AyLand - hudba v prvej časti dema AdAge pod klávesou 4
Cobra - hudba z prvého Foreveru
Nixoft - asi prvá z Neogen decidema (aj keď potom robil omnoho kvalitnejšie hudby, žiaľ neboli nikde použité)
mborik - tú čo ellvis použil v Bitstreams01
z00m - to je jedno, aj tak všetky hudby kradne z atari st :-)

User avatar
Factor6
Posts: 201
Joined: Thu Oct 10, 2013 1:21 pm

Re: Bitjam Podcast

#8 Post by Factor6 » Tue Apr 08, 2014 9:04 am

Pripravil jsem si zhruba 40 songu, ale vlezlo se jich tam jen 24 a to jsem i trochu prekrocil planovanych 50 minut.

Betaverzi i s cue souborem lze najit tady: http://hracka.org/~f6/bitjam_19x.zip

Nektere skladby jsou napojene, u nekterych je crossfade, vetsinou u tech, kde se lisi tempo.
Vzhledem k tomu, ze se mi tam nevesly vsechny skladby, co jsem zamyslel a navic mike prisel s novymi, tak pocitam s tim, ze nekdy v budoucnu udelam jeste dalsi dil. Kazdopadne na tomto stavajicim mixu uz nebudu nic moc menit.

Pri prevadeni v AY_Emulu vzniknul "problem" viz. obrazek. Amplituda samplu nejde do zapornych hodnot, nevim proc, a dela to AY_Emul se vsemi hudbami, kdyz se exportuji do WAV. Schvalne jsem se dival na starsi Bitjamy se ZX hudbami a ty amplitudy jsou tam take takhle useknute. Nevite, proc a jestli to jde nejakym filtrem treba v Audacity (nebo Cooleditu nebo Adobe Audition) opravit? Posluchac asi nic nepozna, ale me to jen psychicky irituje, ze to neni dokonale.
Attachments
wave.png
wave.png (8.43 KiB) Viewed 6269 times

User avatar
mborik128
Posts: 108
Joined: Tue Oct 08, 2013 11:45 pm
Location: Košice
Contact:

Re: Bitjam Podcast

#9 Post by mborik128 » Tue Apr 08, 2014 9:22 am

Export z AY_Emul iny byt nemoze, takto sa zvuk generuje z kazeho emulatora, len tam to nevidis na WAVE krivke :)
Je to dosledok generovaneho signalu, ktoreho hodnoty su neznamienkove a pozeras sa na nich v znamienkovom wav subore. Ide v podstate o DC-Offset, ktory sa touto unsigned-signed konverziou vytvara, samotne DC dost mohutne plava a vytvara tak pre cloveka nepocutelne subbasy pod urovnou 30Hz. Analogovymi prenosovymi sustavami sa taketo veci neprenesu.
Kazdopadne, da sa to vyriesit hornou priepustou, AY zvuk tym dosiahne omnoho makksie podanie a "nereze" takym sposobom usi. Neviem, ci ti pomoze Audacity, kedze neviem, akej kvality su jeho algoritmy vo vstavanych equalizeroch, ale mozes to skusit: Pouzij High Pass Filter na tych 32Hz a co navacsim rolloffom (asi -24dB ma maximum).
Tym by si sa ti cela vzorka mala zarovnat. ;)

Busy
Posts: 317
Joined: Mon Nov 25, 2013 9:11 pm
Location: Bratislava
Contact:

Re: Bitjam Podcast

#10 Post by Busy » Wed Apr 23, 2014 7:38 am

Ja by som to neobmedzoval na 50 minut az hodinu. Kludne nech to ma aj dve hodiny ;)

Ohladom signalu, mborik ma pravdu. AY generuje signal iba do jednej polarity a na tom priebehu je to vidno. Keby si pripojil osciloskop na vystup realnej AY, tiez by si videl taky "jednostranny" priebeh. High pass to vyriesi a jednosmernu zlozku pekne zrovna. Ja osobne na prevode signalu pouzivam band-pass 20 Hz - 16 kHz, s co navyssou strmostou (aspon 12 db/okt.). Editor pouzivam GoldWave (dostal som ho k zvukovke GUS PnP PRO).

Post Reply