playground.darkbyte.sk

Place for ZX Spectrum freaks
It is currently Sun Sep 24, 2017 7:38 pm

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 12 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
PostPosted: Tue Sep 23, 2014 11:58 pm 
Offline

Joined: Sun Oct 06, 2013 10:57 pm
Posts: 56
Čavte,

prišiel mi z Ruska email o tom, že zvažujú spraviť virtuálne democompo pre Spectrum. Ide o to, že na klasických demoparties sa zvyčajne predvádza narýchlo spravená produkcia a najlepšie demogrupy dneška ani nesúťažia proti sebe, ale každá pošle niečo na inú párty. No a že chýbajú veľké demá aké bývali v rokoch 1997 - 2000.

Podoba compa by bola zhruba rovnaká ako "Tvoja Igra". Deadline by bol január 2016 (práve preto aby bolo dosť času) a nehlasovali by obyčajní ľudia, ale porota. Za nápadom stojí Alone Coder &co. plus sa pridal aj Random ako organizátor Chaos Constructions, ktoré bude mať od januára 2015 aj svoju zimnú verziu (ako už má aj DiHalt od tohto roka).

Môj názor je taký, že mi to nepríde až tak skvelý nápad. Produkcia dneška je taká aká je preto, lebo už nikto poriadne nemá čas, takže aj rýchla produkcia je občas zázrak. Navyše je možné, že to uberie potencionálne releasy z existujúcich súťaží. Ďalšia vec je rozdiel v názoroch ohladne diem ako takých. We are alive je podla mňa veľké demo po všetkých stránkach. Rusi skôr ale čakajú efekty, ktoré ešte nikto nespravil (a videli sme ich reakcie na WAA a to sa tam niečo nové nájde). Mne sa zasa pozdáva cesta akou šlo Micro a aj Aquatic.

Svoj názor som im už napísal, ale sľúbil som, že tu založím vlákno nech sa vyjadria ľudia sami. Takže, čo si o tom myslíte?


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed Sep 24, 2014 8:56 am 
Offline

Joined: Mon Nov 25, 2013 10:11 pm
Posts: 298
Location: Bratislava
Ja osobne nevidim ziadny principialny rozdiel medzi urobenim dema do deadline na nejaku realnu party, a urobenim dema do deadline na nejaku virtualnu party. Vzdy to bude o tom ze dovtedy a dovtedy sa to musi stihnut, a preto to treba dovtedy zbuchat dokopy.

Demogrupy nesutazia proti sebe, no, to by som ani netvrdil, napr. Gemba mala na Foreveroch vzdy nejaku konkurenciu s ktorou sutazila :) Tu by som problem videl skor v tom ze tych party je vo svete tolko, ze nie je v casovych moznostiach vsetkych demogrup robit dema na vsetky demoparty. A tak kazda aktivna demogrupa urobi demo aspon na tu party, ktora je jej najblizsia (v mojom pripade je to samozrejme Forever a JHcon).

Ale je pravda, ze take velke dema ako z minuleho tisicrocia (Lyra 2, NMI 3,...) sa uz nerobia, ale zase na druhej strane, ellvis ma pravdu, WAA je aj podla mna dostatocne velke demo. Micro a Aquatic sa mi zase zdaju az prilis male, ale - vieme ze co je male to je mile :) a je to urcite zaujimave umelecke obohatenie demosceny.

Ellvis to velmi spravne vystihol - dnes uz len velmi malo ludi ma dost casu. Napriklad ja osobne mam na jednej strane velku chut niekedy zase spravit nieco ako bola Echologia, ale zase na druhej strane dnes uz nemam sancu po odpracovani 8 hodin v praci dalsich 8 hodin sediet u ZX Spektra a pracovat na deme. Ale mozno raz, ked budem na dochodku... ;)


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed Sep 24, 2014 9:39 am 
Offline
Site Admin

Joined: Sun Oct 06, 2013 9:45 pm
Posts: 121
Ja by som bol skôr za niečo ako bolo First Association. Vyhlásiť nejaké pravidlá, dať tomu deadline povedzme o rok a potom to pospájať do megadema. Aj sme kedysi dávno s Wixetom plánovali FA][, ale nikdy sme sa nedokopali k realizácii výzvy. Myšlienka je ale stále živá a bolo by zaujímavé ju zrealizovať.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed Sep 24, 2014 11:02 am 
Offline
User avatar

Joined: Tue Oct 08, 2013 11:45 pm
Posts: 108
Location: Košice
:? no ak sa pozriem na výslednú kvalitu FA, alebo skôr vyznenie v celkovom kontexte... tak sorry, ale radšej knihu :lol:


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed Sep 24, 2014 12:14 pm 
Offline
Site Admin

Joined: Sun Oct 06, 2013 9:45 pm
Posts: 121
Tak ale pozri sa kedy FA vzniklo a kto doňho prispel. V podstate len lokálni coderi, lebo Internet nebol, tak sa to za hranice moc nedostalo. Ale to čo prišlo zvonku, väčšinou stálo za to. Omega vtedy spravil veľkú chybu, že nediskvalifikoval úplné hovadiny. Úroveň FA by tak bola úplne inde.

Dnes je úplne iná doba, iné prostriedky a iní ľudia a FA][ by tak mohlo mať celkom slušnú váhu. Samozrejme sa to nemusí volať FA][, ale projekt by to bol zaujímavý nech by mal hocijaké meno.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed Sep 24, 2014 12:23 pm 
Offline
User avatar

Joined: Tue Oct 08, 2013 11:45 pm
Posts: 108
Location: Košice
A nie je nahodou GembaBoys, a to akym sposobom sa tvori a ako to cele vznika prave takto fungujuci projekt? :) A vznikaju velmi slusne veci, ktore sa podla mna ani vo svete nemusia za seba hanbit. Kto chce, sa do GembaBoys zapoji a moze prispiet fakt cimkolvek, lebo nad celkovym vyznenim dema sedi maintainer a par dizajnerov, cize to ma aj nejaky xicht... podla mna ideal! ;) Naco dalsie taketo projekty? Na dalsie stiepenie a triestenie?
Co sa tyka toho, koho tym oslovit a kto na tom chce participovat, tak by mohol Noby porozpravat, kolkym (aj byvalym) scenerom posielal vyzvu a kolki preistotu ani neopisali... :roll:


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed Sep 24, 2014 2:21 pm 
Offline

Joined: Sun Oct 06, 2013 10:57 pm
Posts: 56
Busy wrote:
Ja osobne nevidim ziadny principialny rozdiel medzi urobenim dema do deadline na nejaku realnu party, a urobenim dema do deadline na nejaku virtualnu party. Vzdy to bude o tom ze dovtedy a dovtedy sa to musi stihnut, a preto to treba dovtedy zbuchat dokopy.


No tu je zasa otázka, či projekt dokáže prežiť aj do takej vzdialenej doby. Predsa-len, ľudia majú zvyčajne čas pár mesiacov, potom zasa nie, potom zasa ano, Gemba Boys robia veci viac-menej na jeden záťah a myslím si, že to je aj dôvod, prečo sa dotiahnu do konca.

Na druhú stranu nechcem pôsobiť príliš negatívne, nechcem len hľadať dôvody prečo sa to nedá. Dnes sa ozval Gasman a napísal, že podla neho je tá doba jednoducho preč a mali by sme si užiť to, čo máme teraz a nesnažiť sa vrátiť "zlaté časy", možno o 10 rokov budeme spomínať na zlaté časy, ktoré sú práve teraz. Aj s ním súhlasím.

Myšlienka špecializovaného compa nie je úplne zlá podľa mňa, ale zasa sa mi nechce čakať zakaždým rok na nové demá, takto to je pekne rozprestrené počas celého roku a človek sa nenudí.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed Sep 24, 2014 2:33 pm 
Offline

Joined: Sun Oct 06, 2013 10:57 pm
Posts: 56
A čo sa týka FA2, tak tu asi aj súhlasím s Martinom. V podstate sa staré grupy vytratili a vznikli nové zlepence (Gemba Boys u nás, speccy.pl v Poľsku, thesuper v Rusku a asi trochu aj Hooy-Program sťahujúci zblúdilé duše z ostatku galaxie).

Je pravda, že napríklad nové demo od zeroteamu tak skoro nebude. Ale jednu časť do dema by sme možno dať dokopy vedeli. Ale nepredpokladám, že sa nájde dostatok ľudí na celé megademo. Hold, starnete a my mladí to sami neutiahneme! :-)

Ale je dobre, že sa to vyťahuje, asi niečo začína bublať pod pokličkou.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed Sep 24, 2014 2:38 pm 
Offline
Site Admin

Joined: Sun Oct 06, 2013 9:45 pm
Posts: 121
mborik128 wrote:
A nie je nahodou GembaBoys, a to akym sposobom sa tvori a ako to cele vznika prave takto fungujuci projekt? :) A vznikaju velmi slusne veci, ktore sa podla mna ani vo svete nemusia za seba hanbit. Kto chce, sa do GembaBoys zapoji a moze prispiet fakt cimkolvek, lebo nad celkovym vyznenim dema sedi maintainer a par dizajnerov, cize to ma aj nejaky xicht... podla mna ideal! ;) Naco dalsie taketo projekty? Na dalsie stiepenie a triestenie?
Co sa tyka toho, koho tym oslovit a kto na tom chce participovat, tak by mohol Noby porozpravat, kolkym (aj byvalym) scenerom posielal vyzvu a kolki preistotu ani neopisali... :roll:


No to sa podľa mňa stalo práve preto, že nie každý chce vystupovať pod nejakou hlavičkou. Áno, GembaBoys je funkčný a dobrý projekt, ale má svoje špecifiká a nie každý je ochotný ich tolerovať a môže ich pociťovať, ako že nemá voľnú ruku. A presne preto v GembaBoys bude tvoriť +/- tá istá skupina ľudí. Nevidím na tom nič zlé, ak niekto nechce participovať.

ellvis wrote:
A čo sa týka FA2, tak tu asi aj súhlasím s Martinom. V podstate sa staré grupy vytratili a vznikli nové zlepence (Gemba Boys u nás, speccy.pl v Poľsku, thesuper v Rusku a asi trochu aj Hooy-Program sťahujúci zblúdilé duše z ostatku galaxie).

Je pravda, že napríklad nové demo od zeroteamu tak skoro nebude. Ale jednu časť do dema by sme možno dať dokopy vedeli. Ale nepredpokladám, že sa nájde dostatok ľudí na celé megademo. Hold, starnete a my mladí to sami neutiahneme! :-)

Ale je dobre, že sa to vyťahuje, asi niečo začína bublať pod pokličkou.


FA bolo práve dobré v tom, že až na nejaké zakladné pravdilá mali všetci voľnú ruku. Samozrejme, že to potom od maintainera vyžaduje gule a potrápiť mozgovňu ako to celé spojiť. Zgrupnúť podobné príspevky do skupín, porozmýšľať nad prepojovacím dizajnom, vylúčiť úplné blbosti - to všetko FA chýba a ja sa tomu vôbec nedivím, lebo aj tak za tým ucelením bolo spústa roboty a nikto to pred tým nerobil, takže sa vlastne hľadala cesta. Ja sa divím, že to vôbec Omega dal dokopy aspoň tak, ako to poznáme.

Teraz už toto všetko ale vieme a dalo by sa s tým niečo robiť aj preventívne, aj pri kompletovaní. Takýto otvorený projekt sa mi stále páči a myslim si, že práve naopak - než aby niečo trieštil, dokáže spojiť mnoho ľudí a práve aj takéto zlepence, o ktorých ellvis píše. Pomocou tekého projektu môžu dať o sebe vedieť aj ľudia, ktorí by inak neprispeli nikam (stalo sa to aj pri FA), lebo jednoducho nemajú ambíciu byť v nejakej skupine, hoci sami čosi aj tvoria, len im chýba motivácia na dokončenie, či cieľ.

FA bol nielen na svoju dobu geniálny nápad a teraz v dobe Internetu by sa dal pekne využiť jeho potenciál. Je to samozrejme spústa námahy najprv vymyslieť pravidlá tak, aby príspevky šli potom zabaliť do jedného celku, a potom ich aj skutočne zabaliť vypustiť ich ako megademo. Virtuálne democompo je vlastne len krôčik od takého projektu. Myslím, že rozumiem o čo rusom ide. Dnes už by ale mal na také čosi málokto čas a Gasman má zrejme pravdu, že si to treba užívať tak ako to je a nešpekulovať.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed Sep 24, 2014 4:51 pm 
Offline

Joined: Mon Oct 07, 2013 7:01 pm
Posts: 360
Nejsem úplně proti takové myšlence, ale v dnešní době má málokdo čas tomu dát nějakou výslednou formu. Když jsme dělali na FA, tak jsem hlavně pořád slyšel, že to musí být dlouhé, ideálně, aby se zaplnila disketa na MB02+, prostě megaprojekt s co nejvíce částmi a s co největší délkou v datech.
Nevím jak to kdo tenkrát vnímal, ale z toho co do mě tenkrát Schiva hustil a jaký je výsledek, to asi tak i bylo.
Je to víceméně i dnešní nešvar megadem. Každý rok se něco takového objeví. Pár slušných částí proložených do nesourodého dohrávacího celku, kde často nejde přeskočit na další párt. Celkově je to nuda a člověk se k tomu zajímavému nakonec ani neprokliká a resne to.

To přesně GembaBoys podle mě ve svých výtvorech odstranilo a mě to velmi těší. Výsledek je nadprůměrný a divák se nenudí od začátku do konce. Flamewar je vlastně důkaz, že to někoho zaujalo.

Doba stále nových efektů a megaprojektů je pro mě už pryč. A to co je teď na scéně, je vzhledem k okolnostem a velikosti scény na špici. Jak říká Ellvis, dnes je zlatá doba demoscény! Ne v 90. letech. Stačí se podívat kolik toho v posledních letech vzniklo a jak kvalitních věcí. To se s obdobím mezi 2003-2010 nedá srovnat.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 12 posts ]  Go to page 1, 2  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group