playground.darkbyte.sk

Place for ZX Spectrum freaks
It is currently Tue Nov 21, 2017 11:57 am

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 7 posts ] 
Author Message
 Post subject: Pravidlá Foreveru
PostPosted: Sat Aug 30, 2014 9:49 pm 
Offline

Joined: Sun Oct 06, 2013 10:47 pm
Posts: 80
Ahojte,

chcem trochu upraviť pravidlá ZX súťaží na Foreveri. Ak máte nejaké výhrady, tak sem s nimi. Ako každý rok ich už pár mesiacov pred akciou upravovať nebudem. Pravidlá z minulého roka nájdete tu: http://www.forever-party.net/index.php? ... 52&id=6114


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Pravidlá Foreveru
PostPosted: Sun Aug 31, 2014 10:30 pm 
Offline

Joined: Mon Nov 25, 2013 10:11 pm
Posts: 298
Location: Bratislava
Podla mna, tie pravidla su stanovene velmi dobre a niet tam co pricipialne menit.

Ale aj napriek tomu, trosicku som uvazoval nad tym, ze my spektristi mame pravidla stanovene vecsinou o kusok prisnejsie, nez ostatne platformy. Napriklad:
- Atari music moze byt hudba aj s HW upravou 2xPokey na stereo - u nas by ako ekvivalent mohol byt TurboSound s 2xAY.
- Graficke kompo na C64 nie su iba data pre nejaky vybrany graficky rezim, ale akykolvek spustitelny kod, ktory zobrazi cokolvek statickeho. To znamena ze na vytvarani obrazku sa moze podielat aj procesor, podobne ako u nas multicolory + grafika v borderi.
Na druhej strane, ked tak nad tym uvazujem, pre non-6912 obrazky mame wild compo (vid tohtorocny uspesny booklet/splash) a TurboSound je hardware ktory ked nebude k dispozicii tak je to aj tak bezpredmetne. Ohladom hudby, maximalne by mozno stalo za to zaviest este kategoriu 1-bitovej beepovej music. Myslim ze tu by sa rusaci (a nielen oni) urcite vysantili.

Naproti tomu celemu, zase pre 1k intro mame pravidla (ak sa to tak da napisat) najvolnejsie. Ked som pisal 1k intro pre C64, zistoval som, ze co vlastne by nemalo presiahnut tych 1024 bajtov. Ci je to cely subor *.prg (nieco ako nasa tapka, ale iba s jednym blokom), alebo cely basic ktory sa realne nahra do C64 a obsahuje kod intra, alebo az samotny realny kod intra ? U nas je to jasne, jedna sa o cisty kod intra, spustaci basic + tap hlavicky sa do kilobajtu nezaratavaju (nastastie). V pripade C64 som ale zistil, ze v pravidlach pre C64 1k intro toto nie je nikde explicitne stanovene. Trosku som sa tomu zadivil, C64 intromakeri asi este nikdy nerobili intra, ktora sa snazia cely stanoveny kilobajt vytrieskat na maximum do posledneho bitiku :)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Pravidlá Foreveru
PostPosted: Mon Sep 01, 2014 12:14 pm 
Offline
User avatar

Joined: Thu Oct 10, 2013 1:21 pm
Posts: 201
Busy wrote:
Naproti tomu celemu, zase pre 1k intro mame pravidla (ak sa to tak da napisat) najvolnejsie. Ked som pisal 1k intro pre C64, zistoval som, ze co vlastne by nemalo presiahnut tych 1024 bajtov. Ci je to cely subor *.prg (nieco ako nasa tapka, ale iba s jednym blokom), alebo cely basic ktory sa realne nahra do C64 a obsahuje kod intra, alebo az samotny realny kod intra ? U nas je to jasne, jedna sa o cisty kod intra, spustaci basic + tap hlavicky sa do kilobajtu nezaratavaju (nastastie). V pripade C64 som ale zistil, ze v pravidlach pre C64 1k intro toto nie je nikde explicitne stanovene. Trosku som sa tomu zadivil, C64 intromakeri asi este nikdy nerobili intra, ktora sa snazia cely stanoveny kilobajt vytrieskat na maximum do posledneho bitiku :)


Zajimave tema. Zalozil jsem o tom tema na pouetu. Pisou tam commodoristi, ze u nich je mozny i nejaky autostart, ktery zabira jen dva bajty, pokud jsem to dobre pochopil. Kazdopadne to neresi nic moc, protoze to uz jsou 2 bajty minus, o ktere z intra prijdou. Na Atari zase musi kod zacinat #FF #FF a definovat startovaci a koncovou adresu, coz dohromady dava 8 bajtu.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Pravidlá Foreveru
PostPosted: Mon Sep 01, 2014 1:35 pm 
Offline
User avatar

Joined: Tue Oct 08, 2013 11:45 pm
Posts: 108
Location: Košice
Nechcel som nic pisat, lebo opat budem vo vyraznej minorite, ale ked uz by malo byt Speccy 2010 ako compo-masina, tak by som sa prihovaral za to, aby konecne uz aj na Foreveri mohol zazniet TurboSound, napriklad aj s jasnym a zretelnym oznacenim v playeri, aby sa hned vedelo, ze teraz hraju dve AYcka.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Pravidlá Foreveru
PostPosted: Wed Sep 03, 2014 11:58 pm 
Offline

Joined: Sun Oct 06, 2013 10:47 pm
Posts: 80
Tak vidím, že zatiaľ sú nejasné len 2 kategórie: grafika a hudba.

Ku grafike - samozrejme, že obrázok môže byť ľubovolný, s ľubovolnou zobrazovacou fintou. Je to presne popísané v pravidlách, jediné obmedzenie je, že to musí bežať aj na +2 (zašifrované ako "party computer").

K hudbe - ja sa trochu zdráham používať nejaké rozšírenia na Foreveri. Koľko ľudí má TurboSound? Ale keď ma presvedčíte, že je to dobrý nápad, tak môže byť aj TurboSound.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Pravidlá Foreveru
PostPosted: Thu Sep 04, 2014 9:12 am 
Offline

Joined: Mon Nov 25, 2013 10:11 pm
Posts: 298
Location: Bratislava
mikezt wrote:
K hudbe - ja sa trochu zdráham používať nejaké rozšírenia na Foreveri. Koľko ľudí má TurboSound? Ale keď ma presvedčíte, že je to dobrý nápad, tak môže byť aj TurboSound.
Minca ma dve strany.

Na jednej strane citim urcite znevyhodnenie ZX Spektra voci napr. Atari v tom ze ZX hudby mozu pouzivat iba tri kanaly, kdezto ataracke az 6 kanalov (2xPokey - ako som napisal vyssie). Nezavislemu posluchacovi sa potom ataracke hudby mozu javit bohatsie a lepsie ako spektracke.

Zase ale na druhej strane, neviem kolko je hudobnikov tvoriacich na TurboSound, ale ak by sa povolil v oficialnom zx music compe, boli by silno znevyhodneni vsetci ti hudobnici, ktori tvoria hudby len pre 1xAY. A znevyhodnenie v ramci jedneho kompa (kde sa ocenuje podla poctu hlasov) osobne vidim ako viac kriticke nez znevyhodnenie jednej platformy voci druhej, kde to na pocty hlasov a udelovanie cien nema ziadny vplyv.

Preto navrhujem, aby zx music compo zostalo tak ako je (hudba pre 1xAY), a pripadne (zatial asi ojedinele) turbosoundove prispevky zaradit do wild compa. A ak by v buducnosti hudby pre turbosound prevazili, az potom by sa toto pravidlo mohlo prehodnotit.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Pravidlá Foreveru
PostPosted: Thu Sep 04, 2014 9:35 am 
Offline
User avatar

Joined: Tue Oct 08, 2013 11:45 pm
Posts: 108
Location: Košice
Ja len dodam, ze o muzikach pre TurboSound nie je na Foreveri pocut preto, ze ich tam nikto kvoli pravidlam neposiela. ;)
Len pre zaujimavost, na tohtorocnom DiHalte ich bolo 8 prihlasenych voci 9 klasickym AYckovinam.

Uprimne, v zivote by som si nenechal dehonestovat svoju TurboSound muziku (ktoru je medzi nami omnoho tazsie zladit a dat dokopy, ako klasicku ayckovinu) vo Wild compe, medzi videom polskych partyguys alebo prezentaciou 8bit kinect gamepadu... :roll:
...ale okay, ak TS nebude, tak nebude, nepocikam sa z toho :D


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 7 posts ] 

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group